Saturday, February 8, 2014

Apa Yang Anda Perlu Tahu Sebelum Mengisi Jawatan Kosong Cabin Crew

Apa Yang Anda Perlu Tahu Sebelum Mengisi Jawatan Kosong Cabin Crew




Terdapat banyak perkara yang boleh anda lakukan dalam membuat persiapan bagi temuduga Cabin Crew, dan persiapan adalah amat penting. Walau bagaimanapun, kadang-kadang apa yang paling penting adalah isu-isu penting yang jarang dibincangkan iaitu bagaimana kita mengendalikan diri dalam sesi temuduga adalah sama penting dengan jawapan yang anda berikan semasa sesi temuduga.

Memzahirkan akan bimbang atau cemas boleh mempengaruhi tindak tanduk anda dalam sesi temuduga. Anda sedang cuba untuk mendapatkan pekerjaan yang menjadi impian anda maka amat penting anda 'keep cool' dalam tekanan. 

Memiliki kapasiti untuk menangani tekanan di bawah keadaan normal dan juga kebolehan menangani tekanan di bawah keadaan yang buruk adalah amat diharapkan dari anda

Individu yang peramah dan mesra yang diperlukan pada setiap syarikat penerbangan. Orang yang mempunyai kesabaran yang mencukupi , tidak kira apabila ia dicabar , juga satu keperluan . Bagaimana anda boleh mengemukakan semua kualiti ini dalam temuduga? Walaupun anda dapat memberi banyak jawapan yang betul melalui satu sesi temuduga Cabin Crew, namun satu keperluan yang penting adalah anda perlu ambil kira ialah tona nada yakni tona nada suara anda yang mampu memberi ekspresi bahawa anda seorang yang mesra, ramah, sopan, bersemangat dan berkeyakinan.
            
Kadang-kadang penting untuk meminta rakan-rakan dan keluarga atau keluarga terhadap maklum balas sebelum temuduga anda. Kami kadang-kadang membangunkan ungkapan atau nada vokal yang boleh dengan mudah disalah tafsir. Hanya bertanya mengenai pengalaman menghubungi anda akan dapat memberikan gambaran sedikit.

Anda perlu melihat, tenang, dan mengekalkannya personaliti peribadi anda sendiri serta menjadi diri sendiri. Ini bermakna anda mempunyai banyak kekuatan yang akan menyebabkan anda untuk menjadi calon yang luar biasa. Anda perlu memberitahu panel temuduga tentang kekuatan itu, khususnya berkaitan dengan bidang perhubungan pelanggan


Temuduga Cabin Crew biasanya mungkin mempunyai peperiksaan bertulis , soalan berbilang pilihan (objektif), atau memerlukan anda hanya menyampaikan persembahan pergigian. Isyarat visual untuk mana-mana persembahan akan sangat membantu. Anda boleh cuba untuk belajar sebelum memberi persembahan secara lisan. 

Point terakhir yang anda perlu untuk pertimbangkan ialah labur banyak masa untuk mencari info cara mengisi jawatan kosong dalam industri penerbangan. Info yang anda dapat ini boleh jadi sangat membantu dalam sesi temuduga. 

Jika anda mahu info lanjut tentang cara untuk mengisi jawatan kosong sebagai Pramugara @ Pramugari dan lulus temuduga syarikat penerbangan cemerlang. Isi form dibawah ini. Ianya PERCUMA.


Nama Anda

E-mail address




No comments:

Post a Comment