Wednesday, February 12, 2014

12 Perkara Yang Seorang Cabin Crew Tidak Akan Bertahu Anda....

PERNAH terfikir tentang apa yang seorang Cabin Crew simpan dalam minda mereka tentang anda?



Berikut adalah tanda-tanda, jika anda mahu mengelakkan membuat mereka rasa menyampah, jangalah mengadu kepada mereka tentang semua masalah dalam penerbangan yang anda alami dan apa sahaja yang anda buat, jangan sesekali melayan mereka seperti pembantu peribadi anda!

Berikut adalah senarai 12 perkara anak kapal tidak akan benar-benar memberitahu anda,tetapi anda perlu tahu, menurut Reader Digest .
  
1. Saya memerlukan sarung tangan ... ewww
Adakah anda benar-benar mengharapkan saya untuk mengambil tisu kotor anda dengan tangan saya?

2. Jangan beritahu saya semua masalah anda
Penumpang sentiasa datang kepada saya dan mengadu antara satu sama lain. "Bolehkah anda beritahu dia untuk duduk?" "Dia tidak mahu tempat letak tangan. " Apa kamu ingat kami ini cikgu disiplin ke ?

3. Boleh anda tunggu sebentar ?
Adakah anda benar-benar perlu pergi ke bilik air sekarang, sementara kami bersusah payah sedang menyediakan 113kg makanan dalam penerbangan?

4. Beri perhatian
Jika anda mendengar kami memanggil doktor, atau melihat kami berjalan dengan alat pernafasan oksigen dan kit pertolongan cemas, ia bukan masa yang sesuai untuk meminta Diet Coke.

5. Jaga anak anda
Jika anda berjalan dengan kanak-kanak dan anda mendengar loceng panggilan berulang kali, sila lihat jika ia anak anda bermain dengan loceng panggilan dalam kapal terbang.


6. Saya bukan pembantu rumah anda
Ingin memulakan dengan berjalan kaki yang salah dengan saya ? Letakkan barang di anda dalam tong overhed penuh , biarkan terjulur keluar, kemudian mengambil tempat duduk anda di tingkap dan menunggu orang lain ( me!) untuk datang bersama-sama dan membaikinya.

6. Ini adalah pesawat yang mesra penumpang
Pintu tandas bukan sains roket. Anda hanya perlu tolak untuk membukanya .

7. Menyimpan alat tulis bukan kerja saya!
Jika anda hendak pergi ke luar negara, jangan ragu dan bawa pen bagi mengisi borang imigresen. Kami mempunyai beberapa batang pen, tetapi kami tidak boleh membawa 200 batang pen sekaligus!

8. Beberapa lokasi menghisap
Saya tidak suka bekerja penerbangan ke destinasi seperti Vail dan West Palm Beach. Penumpang semua berfikir mereka berada di kelas pertama walaupun mereka tidak, dan mereka tidak melakukan apa yang kita minta .

9. Kita bukan hendak mengambil malas untuk tidak mengangkat beg anda
Peraturan kami benar-benar mengatakan kita tidak dibenarkan untuk mengangkat bagasi anda ke dalam tempat letak beg untuk anda, walaupun kami boleh "membantu" .

10. Kesopanan amat dihargai
Adakah ia sukar untuk bertanya khabar dan selamat tinggal ? Kami mengatakan ia 300 kali pada setiap penerbangan , namun hanya segelintir orang yang membalas.

11. Tolong jaga ketenteraman orang lain
Jangan klip kuku kaki anda atau melakukan apa-apa jenis hal ehwal peribadi dalam selimut !

12. Datang dengan kelengkapan
Sebagai contoh, jika anda mempunyai bayi , sila bawa lampin. Kami tidak menyediakan lampin bayi atau tuala wanita untuk penumpang kami.



Artikel diambil dari Daily Telegraph

No comments:

Post a Comment