Sunday, December 29, 2013

Latihan Cabin Crew : Keselamatan dan Kecemasan Prosedur (SEP)


Ketika saya dalam tempoh latihan Kru Kabin, saya diberitahu bahawa saya akan diberi nilai pada Boeing 777 , Airbus 330 dan juga Airbus 340, oleh itu kebanyakan latihan SEP saya adalah asas pada pesawat ini. Semasa fasa ini , anda akan belajar segala-galanya mengenai jenis pesawat seperti lokasi peralatan kecemasan, bagaimana untuk mengendalikan pintu pesawat , perbezaan di antara Boeing dan Airbus dan tindakan memadamkan api sekiranya berlaku kebakaran di dalam kabin atau tandas . Selain itu, anda juga akan mempelajari bagaimana untuk berurusan dengan perampas atau untuk pin penumpang agresif di atas kapal.




Bahagian yang terbaik adalah Airbus simulator kerana ianya benar-benar meletakkan kita dalam keadaan sebenar dimana mana anda akan dilatih dan mengalami keadaan seperti turbulence, decompression, pemindahan, melepaskan diri dan mendarat semasa kemalangan,  mengunci dan membuka pintu pesawat serta latihan bertugas.
Terdapat juga latihan melompat di gelongsor yang benar-benar menyeronokkan. Jika anda tertanya-tanya adakah anda perlu tahu berenang. Jawapannya adalah ya , anda perlu! 
Kerana sebagai salah satu latihan adalah pada slaid/rakit yang digunakan hanya dalam kes ditching (terhempas di atas air). Kami terpaksa melompat ke dalam kolam renang dengan jaket keselamatan, belajar tentang cara untuk survive di lautan dan bagaimana untuk memanjat ke dalam rakit. Anda perlu tahu bagaimana untuk terapung dan beberapa kemahiran renang.  





Jika anda tidak boleh menyelamatkan diri, bagaimana anda boleh diharapkan untuk menyelamatkan penumpang lain?

Berminat untuk mengetahui lebih lanjut bagaimana anda sendiri boleh memiliki mengisi jawatan kosong kerjaya di awan biru? Daftar pada form dibawah ini.

Nama Anda

E-mail address



No comments:

Post a Comment